Fem snabba tips på hur du gör för att ditt varumärke ska sticka ut

Fem snabba tips på hur du minskar din mingelblygsel
mars 31, 2014
Fem snabba tips på hur ni gör era möten mer givande
mars 31, 2014

Fem snabba tips på hur du gör för att ditt varumärke ska sticka ut

Kjell Lindström1

Klistermärken med ””ingen reklam tack” syns på var och varannan brevlåda, reklampauserna på tv används som tid för att gå på toaletten eller göra någon hushållssyssla och anslagstavlor på offentliga platser finns det få av. Hur ska man egentligen göra idag för att få sitt varumärke att sticka ut? Trendspanaren, föreläsaren och författaren Kjell Lindström ger oss här fem tips på hur ditt varumärke lättare får uppmärksamhet.

1. Skapa relationer

Att skapa en personlig relation till kunderna hjälper dig på så sätt att de känner mer tillit till dig och ditt varumärke samt att du därmed lättare kan få spridning och positiv feedback.

2. Var trovärdig

Du måste se till att ditt varumärke är trovärdigt. Utge dig inte för att kunna sälja något som inte kommer gå att genomföra. Det du säger i din marknadsföring måste stämma överens med verkligheten.

3. Kanalval för att nå ut

Tänk igenom vilka kanaler som kommer att gynna dig. Vilka riktar sig just ditt varumärke till? Är det till en yngre generation kanske du kan få störst genomslag via sociala medier och så vidare. Tänk också på vad det är du försöker sälja, i vilka kretsar är dina produkter eller tjänster till nytta?

4. Ha orken till att hålla på

Ha tålamod, ge inte upp om du inte får respons genast. Rom byggdes inte på en dag, och det gör inte heller ett varumärke. Fortsätt att marknadsföra dig, fortsätt att locka kunder och fortsätt att försöka få ditt varumärke uppmärksammat.

5. Var kreativ

Försök att tänka utanför ramarna. Kanske är inte bästa tillvägagångssättet att lägga reklamblad i brevlådor, kanske behövs det något nytt och innovativt som sticker ut. Försök vara kreativ och marknadsför ditt varumärke på ett sätt som inte gjorts förut.

Av Linnea Hernberg

 

Läs mer om Kjell Lindström på

www.noden.se

 

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *