theresa-press-blom4

Det har aldrig tidigare funnits så stora möjligheter att få en inblick i sin
målgrupp som nu. Detta menar Theresa Flodman på säljbolaget Key Solutions.
Theresa jobbar med rekrytering och medbetaromsorg på sociala medier och
delar här med sig av sina fem bästa tips för att ge er en bättre inblick i
er målgrupp.

1. Tänk efter först

Fundera på vad ni vill uppnå med er närvaro på sociala medier. Utforma sedan ert budskap efter detta.

2. Var tydlig

Se till att hålla kommunikationen tydlig. Använd en röst som stämmer överens
med ert företag i övrigt. Det ökar trovärdigheten och genomslaget.

3. Börja rätt

På sociala medier finns det inget utrymme för misstag. Har ni tappat
intresset hos en person så kommer det krävas mycket arbete för att vinna
tillbaka personen. Gör ni istället rätt från början kommer personen inte att
tappa intresset.

4. Fråga

Utnyttja möjligheten att fråga era följare vad de finner intressant och
roligt. Detta är den största fördelen i de sociala medierna. Ställ frågor
och ni kommer få ärliga svar.

5. Gör något annorlunda

Det är viktigt att sticka ut för att synas. Se därför till att göra lite
annorlunda saker då och då. En lyckad tävling som Key Solutions använde i
sitt rekryteringsarbete var att den vinnande personen med det vinnande Cv:t
inte bara fick ett jobb utan även en resa.

Av Henrik Karlsson

www.keysolutions.se